VoIP Zakelijke telefonie

voip zakelijke telefonie

Voor iedere ondernemer is communicatie met klanten, leveranciers en prospecten van cruciaal belang om een onderneming effectief te laten draaien. Communicatie is daarom ook een van de belangrijkste bedrijfsprocessen. Daarbij is telefonie natuurlijk een van de veelgebruikte communicatiemiddelen, vooral bij ondernemingen die actief zijn op de b2b markt. Maar ook bij callcenters en in de zorg is telefonie van cruciaal belang. Echter zullen wij in dit artikel dieper ingaan op zakelijke telefonie.

ISDN vs VoIP

ISDN (Integrated Services Digital Network) is een digitale telefoonlijn dat werkt over het bestaande koperen netwerk van KPN. Al sinds de jaren 90 telefoneert zakelijk Nederland via het ISDN. Echter heeft ISDN als groot nadeel de hoge kosten en inflexibiliteit van de telefooncentrales. Stel dat je als onderneming gaat verhuizen of als jouw onderneming een groei doormaakt, dan ga je problemen krijgen in de infrastructuur. ISDN is daarbij een verouderde techniek en wordt door veel ondernemingen nu ingewisseld voor VoIP telefonie. Overigens is niet onbelangrijk te benoemen dat KPN per september 2019 stopt met het aanbieden van ISDN. VoIP is de beste alternatief voor zakelijke telefonie.

VoIP (Voice over Internet Protocol) is een van de beste alternatieven van ISDN. Groot voordeel van VoIP Zakelijk is dat de verbinding via het internet verloopt. Gezien het feit dat internet steeds stabieler wordt in Nederland komt VoIP steeds meer in trek bij ondernemingen.

Voordelen van VoIP Zakelijk

  1. Zowel op gebied van locatie als schaalbaarheid, is de flexibiliteit van VoIP een belangrijke reden om over te stappen. Omdat de verbinding via het internet verloopt, ben je als onderneming overal en altijd bereikbaar. Je kunt als onderneming zorgeloos verhuizen, gemakkelijk flexwerken en groeien zonder tegen problemen aan te lopen.
  2. Met VoIP is het mogelijk koppelingen te maken met ERP- en CRM systemen. Hierdoor kan je gemakkelijk contacten synchroniseren en zie je ook direct wie er belt. Ook kan je met 1 klik vanaf je pc of mobiel de gewenste contactpersoon bellen.
  3. Ook biedt VoIP meer functies t.o.v. ISDN. Zo biedt VoIP opties als wachtmuziek, rapportages, gespreksopnames, adresboeken etc. Hierdoor wordt VoIP zakelijk naar een hoger leven gebracht en zal je merken dat telefonie een nog belangrijkere rol zal spelen in je bedrijfsprocessen.

Overstappen op VoIP telefonie?

Bel je op dit moment nog met een ISDN-lijn? Maak je nu nog geen zorgen maar orienteer je wel in de mogelijkheden, kostenvoordelen en gevolgen van VoIP telefonie. Bovendien behoudt je je als onderneming gewoon je eigen nummer.

Geef een reactie